Gammaz Yürek -Yusuf Mert Baş

 

 

 Doğru! Sinirliydim, fena halde sinirliydim, hala da öyleyim ama deli olduğumu da nereden çıkarıyorsunuz? Hastalığım duyularımı keskinleştirmişti, harap etmiş ya da köreltmiş değildi. Hepsinden öte olan, keskin işitme duyusuydu. Cennetteki ve dünyadaki bütün sesleri duyuyordum. Cehennemden gelen pek çok sesi duyuyordum. Söylesenize, nasıl deli olabilirim? Dinleyin ve nasıl ustalıkla - nasıl sakince size bütün hikayemi anlatıyorum, görün.

Fikrin aklıma ilk nasıl geldiğini söylemek imkansız ama aklıma düştüğü andan itibaren beni gece gündüz rahat bırakmadı. Bir amacım yoktu. Bir arzum yoktu. Yaşlı adamı severdim. Bana hiç zararı dokunmazdı. Beni asla kırmazdı. Altınlarında da gözüm yoktu. Beni sinirlendiren… Sanırım, gözleriydi!

O gözlerde ne olduğunu bilmiyordum ama hem korkuyordum hemde daha çok merak ediyordum bu merağımı sindirmek için yaşlı amcayla kouşmaya karar verdim yaşlı amcanın küçük bir barakası vardı yalnız yaşardı bende o barakaya gitmeye karar verdim barakaya gittiğimde evin kapısı açıktı bende kapıya iki üç kere tıkladım ama ses gelmedi bende içeri girdim içeri girdiğimde içerde kimse yoktu sonra sert bir ses tonuyla birisi bana seslendi hey sen altınlarımımı çalmaya mı geldin diye söyledi bu yaşlı amcaydı bende hayır seni görmeye geldim dedim. Yaşlı amca,sende kimsinki beni göreceksin de di bende yaşlı amcaya doğru yaklaşınca beni tanıdı ,he sen miydin dedi . evet benim dedim ve hal hatır sorduktan sonra konuya girdim gözlerinin neden herkes tarafından gözlerinin korkunça karşılanmasını sordum ve bende korkuyorum gözlerinden ama merak etmedende duramıyorum diye konuya girdim

Yaşlı amca, beni çok dışladılar evlat, herkes beni terk etti eşim,evlatlarm…bende üzülmekten bu hale geldim gözlerim kan çanağına döndü,morardı,hatta şişti bundan dolayı herkes benden korkar ve beni dışlarlar. Bunu öğrendikten sonra içim refaha erdi köye gittiğimde herkese anlattım olanları herkes benim dediklerimin gerçek olduğuna inanmıyor ve benide yaşlı amcayla yan yana geldiğimden dolayı dışlıyorlardı artık bende yalnızdım yalnız dura dura yeni hastalıklarım oluştu artık çok sinirliydim neredeyse bütün evrendeki sesleri duyabiliyordum ama kimse bana inanmıyordu…

Yorumlar