İyilik / Rabia Baysal

 Meryem yoksul bir ailenin en küçük kızıdır. Annesi o daha çok küçükken vefat etmiştir.Ortaokul sona giden Meryem okumakta, ondan büyük dört kardeşi ise geçinmek için çalışmaktadır. Babası diğer çocuklarını okutamadığı için vicdan azabı çekmektedir bu yüzden Meryem’i okutmak için elinden geleni yapar. Yine bir gün okuldayken Meryem’lerin sınıfına müdür girer. “Bildiğiniz üzere bu sene sınav seneniz okul kitapları da bunun için yeterli değil.” der ve ekler “Sizlere bu kitaplar harici kitap almamız gerekli bundan dolayı okula bir miktar para vermeniz vermelisiniz.” der ve sınıftan çıkar. Sınıfta Meryem’in ailesinin maddi durumunun kötü olduğunu bilen sadece bir arkadaşı vardır. Meryem o akşam ek kitap olayını babası ile konuşur ancak babası “Meryem kızım bizim bu kitapları alacak paramız yok şimdilik idare etsen. “ der. Ertesi gün Meryem bu olayı maddi durumlarının yerinde olmadığını bilen arkadaşı Ceren ile konuşurken sınıf öğretmenleri Ahu öğretmenler bunları duyar. Öğle arası Meryem’i yanına çağırır ve Meryem ile bu konu hakkında konuşmaya başlar. Ahu öğretmen Meryem’e “Meryemcim böyle bir durum varken neden gelip benim ile konuşmadın ben sana yardımcı olurdum. “ der. Meryem “Sizi de zor durumda bırakmak istemedim öğretmenim.” der. Ahu öğretmen “ Ben senin bütün ihtiyaçlarını karşılayacağım ama bir şartım var okuyup iyi yerlere geleceksin kendini kurtaracaksın söz mü?” der. Meryem bunun üzerine “ Öğretmenim bir babam ile konuşsam ondan sonra bir cevap versem.” der. Akşam babası ile konuşan Meryem’in babası ertesi gün okula gelir. Ahu öğretmen ile konuşur daha sonra Meryem’i yanlarına çağırırlar. Meryem’in babası istemese de mecburiyetten öğretmenin teklifini kabul etmiştir çünkü kızının okumasını çok istiyordur. Meryem’in babası Meryem’e “Kızım öğretmenin verdiği sözü kabul etmek ister misin?” diye sorar. Meryem heyecanla “Söz veriyorum.” der. Meryem bu günden sonra Ahu öğretmenine verdiği sözü tutmak için canını dişine takarak gecesini gündüzüne katarak çok çalışır. Ve aradan seneler geçer. Meryem, öğretmenine verdiği sözü tutar. Çok iyi yerlere gelir. Kazandığı para ile onun bir zamanlar olduğu gibi yoksul olan çocuklara yardımlarda bulunur. Seneler sonra öğretmenini görmek için eski okuluna gider ancak duyduğu haber  onu çok üzer. Çünkü  öğretmeni yakalandığı bir hastalık sonucu vefat etmiştir. Bu habere oldukça üzülen Meryem öğretmeni adına bir okul kurar orada yardıma ihtiyacı olan çocuklara eğitim verir. Okulun adını ise öğretmeninin adını verir. 

Yorumlar